søndag den 2. december 2012

Opskrift På Honninghjerter

Glædelig 1. søndag i advent! Julestemningen er endelig kommet til Danmark, og jeg er allerede godt i gang med forskellige juleprojekter og selvfølgelig julebagningen! I går stod den på honninghjerter. Det var så hyggeligt at stå i køkkenet og samtidig lytte til julemusik. Disse hjerter har faktisk et helt specielt formål, som I kan læse mere om i næste indlæg :)

Og forresten! - Hvad har I fået i adventsgave? Jeg fik en Toms chokoladejulekalender af mine skønne forældre ;)

Her har I årets første juleopskrift!
Ca. 30 stk.

Det skal du bruge:
200 g. honning
150 g. brun farin
150 g. margarine
1 æg
1 tsk. stødt ingefær
2 stk. stødt kanel
2 tsk. natron
550 g. mel

Sådan gør du:
1. Smelt honning, brun farin og margarine sammen i en gryde.
2. Tilsæt ingefær, kanel og natron, og lad massen køle af.
3. Rør æg og mel i dejen, og ælt godt sammen.
4. Lad dejen hvile i køleskabet i ca. 1 døgn.
5. Rul dejen ud i ca. ½ cm. tykkelse, og udstik dejen i hjerteforme.
6. Bag honninghjerterne i en 220 grader varm ovn (varmluft 200 grader) i ca. 5-8 min.
7. Pynt eventuelt hjerterne med smeltet chokolade eller glasur.
Inspiration fra Amo

2 kommentarer:

  1. Tror du har glemt melet i din opskrift, men så var det jo heldigt at det kan findes i din kilde (amo) :-)

    glæder mig til og smage i morgen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er fejlen rettet! Mange tak for at informere mig ;)

      //Frederikke

      Slet