fredag den 21. december 2012

Opskrift På Julecookies

Hvis I har fulgt med på bloggen de sidste par måneder, har I nok efterhånden fundet ud af, at jeg har en stor svaghed for cookies. Derfor har jeg fremtryllet denne opskrift på Julecookies! Jeg brugte denne opskrift som grundopskrift, og tilsatte kardemomme, mandler og 3 forskellige slags chokolade. Så blev pludselig rigtig jul ;)

Så er det jo i dag, jorden efter sigende skulle gå under... Så er det jo godt, at jeg lige nåede at bage mine yndlings cookies :)

Her har I den lækre opskrift!
 Ca. 20 stk.

Det skal du bruge:
100 g. smør
100 g. sukker
50 g. brun farin
1 æg
50 g. hakkede mandler
50 g. hvedemel
50 g. havregryn
1 tsk. vaniljesukker
1 tsk. kardemomme
½ tsk. natron
150 g. chokolade (enten lys, mørk, mælke eller en blanding)

Sådan gør du:
1. Pisk smør, æg, sukker og brun farin godt sammen.
2. Bland mel, hakkede mandler, havregryn, vaniljesukker, kardemomme og natron sammen i en anden skål.

3. Hak kogechokoladen groft, og kom den i melet.

4. Pisk melblandingen sammen med æggemassen.

5. Sæt dejen på bageplader i små klumper med 2 teskeer.

6. Bag cookiesne i en 175 grader varm ovn (155 grader varmluft) i 12 - 15 min.

7. Lad cookiesne køle af inden de spises.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar