torsdag den 6. december 2012

Opskrift På Pebernødder

Lige fra jeg stod ud af sengen i morges, har jeg glædet mig til at komme hjem efter skole og bage pebernødder. For mig, er pebernødder en af de vigtigste ting i december måned, og hvert år bliver der bagt pebernødder i vores hjem op til flere gange. Denne opskrift har fuldt min familie de seneste år, og er 100% den bedste opskrift på pebernødder i hele verden! Igen tvivl dér ;)

Her får i opskriften - God fornøjelse!
 Ca. 200 stk.

Det skal du bruge:
125 g. smør
1 dl. sukker
2 spsk. sirup
½ sammenpisket æg
3 dl. hvedemel
1 tsk. natron
1 tsk. stødt ingefær
1 tsk. stødt kardemomme
1½ tsk. stødt kanel

Sådan gør du:
1. Pisk smør, sukker og sirup sammen i en skål.
2. Tilsæt det halve, sammenpiskede, æg.
3. Bland hvedemel, natron, ingefær, kardemomme og kanel i en anden skål.
4. Tilsæt melblandingen i smørmassen og pisk godt sammen.
5. Kom dejen ud på et meldrysset bord, og ælt godt sammen.
6. Rul dejen til små kugler på størrelse med en hasselnød, og sæt dem på bageplader.
7. Bag én bageplade af gangen i en 160 grader varm ovn i ca. 10 minutter.
 Opskrift fra Jul og Vinter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar