søndag den 30. december 2012

Opskrift På Kransekage Af Mette Blomsterberg

Jeg håber, at I alle sammen har haft en fantastisk juleferie med jeres familier! Jeg har i hvert fald nydt hver eneste dag, og den er jo heldigvis ikke helt slut endnu. 
I morgen er det jo, som I forhåbentligt ved, nytårsaften, og i den anledning har jeg bagt min første kransekage nogensinde. Opskriften er fra programmet ''Det Søde Liv'', hvor Mette Blomsterberg tryller de lækreste bagerier frem. Resultatet, tja, jeg er egenligt godt tilfreds. Den er selvfølgelig ikke lige så fin som Blomsterbergs, men jeg er sikker på, at den smager lige så godt ;)

Her har I opskriften - God fornøjelse!
 Ca. 5-8 personer

Det skal du bruge:

Til kransekagen:
250 g. ren rå marcipan
75 g. flormelis
20 g. past. æggehvider

Til glasuren:
35 g. flormelis
20 g. past. æggehvider

Sådan gør du:
1. Ælt marcipan og flormelis godt sammen, og kom det i en skål.
2. Tilsæt de past. æggehvider.
3. Lad dejen hvile i køleskab i mindst 2 timer.
4. Rul dejen ud i to 40 cm. lange stænger.
5. Skær stængerne i henholdsvis 8 cm, 10 cm, 12 cm, 14 cm, 16 cm, 18 cm, 20 cm, 22 cm og en kugle til toppen.
6. Form stængerne til ringe, tryk dem lidt flade og kom dem på en bageplade.
7. Bag ringene i en 200 grader var ovn i 12 - 14 min.
8. Lad ringene køle af.
9. Pisk flormelis og æggehvider, og kom glasuren i en sprøjtepose.
10. Pynt og stable ringene til en kransekage.
 Inspiration fra Det Søde Liv

Ingen kommentarer:

Send en kommentar