tirsdag den 18. december 2012

Opskrift På Vaniljekranse

Vaniljekranse er en fast del af December måned, og jeg glæder mig hvert år til at bage årets første potion. Jeg bagte disse kranse i sidste uge, og de er næsten allerede spist. De smager bare så lækkert, og man kan bare spise hundredvis af dem!

Tiden flyver af sted her i denne måned, og der er kun 6 dage til juleaften og dermed også kun 6 dage til, at jeg fylder 15 år! Glæder mig som et lille barn :)

Nok om fødselsdag, her har I opskriften!
 Ca. 80 stk.

Det skal du bruge:
125 g. sukker
200 g. margarine
1 æggeblomme
100 g. mandler
1½ tsk. vaniljesukker
250 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Stil mandlerne i blød i kogende vand.
2. Pisk margarine, sukker og æggeblomme godt sammen.
3. Smut og hak mandlerne groft, og bland dem sammen med hvedemel og vaniljesukker.
4. Pisk melblandningen i æggemassen, og ælt godt sammen.
5. Lad dejen hvile i køleskabet i mindst 1 time.
6. Sprøjt dejen ud på en bageplade med en sprøjtepose, eller form kransene med hænderne.
7. Bag kransene i en 200 grader varm ovn (varmluft  180 grader) i 6-8 min.
 Inspiration fra Amo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar