søndag den 14. oktober 2012

Opskrift På Amerikanske Pandekager

 Jeg har simpelthen haft så travlt i denne uge, at jeg slet ikke har haft tid til hverken at bage eller blogge. Men nu har stilheden vist varet længe nok!

Da jeg kom hjem fra skole, i fredags, besluttede jeg mig for at bage en ordenlig potion amerikanske pandekager, for at fejre, at det endelig er efterårsferie!

Her har i opskriften :)

 Ca. 30 stk.

Det skal du bruge:
280 g. hvedemel
5 dl. mælk
2 æg
2 spsk. sukker
1 knivspids salt
1½ tsk. bagepulver
1 tsk. vaniljesukker

Sådan gør du:
1. Pisk æg og mælk sammen med en elpisker.
2. Bland mel, sukker, salt, bagepulver og vaniljesukker i en anden skål.
3. Pisk ægblandningen sammen med melblandningen.
4. Kom en smule smør på en pande, og bag 3 pandekager af gangen på panden. De skal ca. have 2 min. på hver side.
5. Spis pandekagerne med sirup, sukker, flormelis eller hvad du nu lige har lyst til.
Inspiration fra Arla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar