søndag den 28. oktober 2012

Opskrift På Franskbrød

Dette er uden tvivl det bedste, lækreste og nemmeste franskbrød, jeg nogensinde har bagt! Det er helt ubeskriveligt så godt det smager! Og så mætter det også helt fantastisk! Jeg bagte det her til morgen, og har lige taget et par skiver til frokost. Mums:)

Her får I opskriften, så I selv kan bage dette fantastiske brød!

 1 stk.

Det skal du bruge:
5 dl. lunken vand
8 g. gær
3 tsk. salt
1 tsk. honning
2 dl. havregryn
10 dl. hvedemel 

Sådan gør du:
1. Rør gæren ud i det lunkne vand.
2. Tilsæt honning, salt og havregryn.
3. Tilsæt hvedemelen lidt af gangen, og ælt dejen godt sammen.
4. Lad dejen hæve i 1 time.
5. Form dejen til et franskbrød, og lad det hæve på en bageplade i 30 min.
6. Snit brødet med en skarp kniv, og pensl med vand.
7. Bag franskbrødet i en 200 grader varm ovn i ca. 35 min.
 Inspiration fra Mums!

2 kommentarer:

  1. Sådan en skrive lunt hjemmebagt franskbrød med lidt god ost er altså genialt:-)


    Se min Give away med bogen Nigella Christmas...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan ikke være mere enig!

      Mange hilsner fra Frederikke

      Slet