onsdag den 17. oktober 2012

Opskrift På Morgenboller

I dag tog min familie og jeg til Bornholm på efterårsferie, så i går bagte jeg en potion morgenboller til at tage med på turen. Opskriften har jeg fundet på internette for mange år tilbage. Jeg har dog ændret en del i den, så den passer lidt bedre til morgenmad. 

Vi bor i de skønneste omgivelser, her på Bornholm, og senere på ugen kommer et indlæg med billeder herfra!

Her er opskriften :)

 Ca. 20 stk.

Det skal du bruge:
50 g. gær
8 spsk. lunkent vand
2 dl. mælk
8 tsk. honning
2 tsk. salt
6 spsk. olie
200 g. durummel
200 g. havregryn
400 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Opløs gæren i det lunkne vand.
2. Tilsæt honningen og rør det ud.
3. Bland mælk, salt, olie, durummel og havregryn i.
4. Tilsæt hvedemelet lidt af gangen.
5. Lad dejen hæve i 20 min.
6. Form dejen til 20 boller, og lad dem efterhæve i 1 time.
7. Pensl bollerne med mælk.
8. Bag bollerne i en 225 grader varm ovn (varmluft 200 grader) i 10 - 12 min. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar