fredag den 5. oktober 2012

Opskrift På Pandekager

Er der noget bedre end pandekager på en regnfuld fredag eftermiddag? Nixen bixen! Jeg har haft denne opskrift så længe, jeg kan huske, og den er stadig et stort hit! Når der skal bages pandekager, her hjemme ved mig, er det altid efter denne opskrift :)

Her får I den så!

 Til 4 personer

Det skal du bruge:
200 g. hvedemel
1 tsk. sukker
1/4 tsk. salt
1 tsk. vaniljesukker
2 tsk. citronsaft 
3 æg
4 dl. mælk

Sådan gør du:
1. Bland mel, sukker, salt og vaniljesukker sammen i en skål.
2. Pisk æg, halvdelen af mælken og citronsaft sammen i en anden skål.
3. Tilsæt melblandingen i æggemassen, og pisk godt sammen.
4. Tilsæt resten af mælken.
5. Lad dejen stå og trække i ca. 30 min.
6. Bag pandekagerne i en smule smør, på en pande.
7. Spis pandekagerne med sukker, sirup, chokoladesovs eller flormelis.

5 kommentarer:

  1. Whit de ser lækre ud!
    kys kys:-*


    blog-sille.blogspot.com

    SvarSlet
  2. mums - pandekager er ALTID godt :o) Det tror jeg skal på menuen til en dag i næste uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Pandekager er altid en sikker vinder!

      Knus her fra :)

      Slet