lørdag den 30. marts 2013

Opskrift På Brownies

I går drog min familie og jeg til Nordsjælland, hvor vi har lejet et sommerhus. Sommerhuset er virkelig hyggeligt, og det ligger i afslappende omgivelser. I dag kom min onkel og tante på besøg, og derfor valgte jeg at bage brownies. Jeg har faktisk aldrig prøvet det før, men opskriften var rigtig nem, så det hele gik som det skulle. Dog er det jo altid en udfordring at befærde sig i et fremmed køkken... Jeg kunne værken finde det ene eller det andet, men som bageblogger må man jo tilpasse sig omgivelserne;)

Jeg vil gerne lige undskylde for det ekstremt dårlige lys på billederne, men der var desværre ikke meget, jeg kunne gøre. Her har I dog alligevel den lækre opskrift!
Til ca. 8 personer

Det skal du bruge:
250 g. flydende margarine
150 g. mørk kogechokolade
4 æg
250 g. sukker
150 g. hvedemel
3 spsk. kakao

Sådan gør du:
1. Smelt flydende margarine og kogechokolade sammen i en gryde, og lad det køle af.
2. Pisk æg og sukker til en luftig masse.
3. Bland mel og kakao sammen i en skål.
4. Vend melblandingen i æggemassen.
5. Tilsæt den afkølede chokolade.
6. Held dejen i en firkantet form (ca. 20x30 cm.).
7. Bag kagen i en 175 grader varm ovn i ca. 40 min.
Inspiration fra Arla


Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

2 kommentarer: