fredag den 8. marts 2013

Opskrift På Kanelsnegle

Så blev det weekend igen, igen. Jeg synes simpelt hen det går så stærkt lige for tiden! Det er jo allerede snart påske! I dag tager jeg ind til byen med Matilde, fra Blank Maps, for at shoppe. Efter shopping skal vi ind op spise ''Running Sushi'', hvilket jeg glæder mig vildt til! Jeg elsker nemlig sushi, som så mange andre;)

Her har I en super nem opskrift på de lækreste kanelsnegle. Der findes da ikke noget bedre, sådan en lørdag eftermiddag, vel?
 Ca. 28 stk.

Det skal du bruge:

Til dejen:
50 g. gær
2 dl. mælk
50 g. sukker
1 æg
100 g. smeltet margarine
550 g. hvedemel 

Til fyld:
100 g. margarine
100 g. brun farin
2 tsk. kanel

Sådan gør du:
1. Lun mælken, og rør gæren ud heri.
2. Tilsæt sukker, æg og smeltet smør, og rør godt sammen.
3. Tilsæt hvedemelen lidt af gange, og ælt dejen godt.
4. Del dejen i to kugler, og lad dem hæve i 20 min.
5. Rul kuglerne ud i to firkanter (ca. 30x40 cm.)
6. Smelt smør og brun farin sammen i en gryde, og tilsæt kanel.
7. Smør fyldet ud på de to firkanter, og rul dem sammen.
8. Skær skiver  af rullerne (ca. 2 cm.)
9. Kom sneglene på en bageplade, og lad dem efterhæve i 20 min.
10. Bag sneglene i en 250 grader varm ovn (varmluft 200) i 10-12 min.
Inspiration fra Amo

Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

Ingen kommentarer:

Send en kommentar