torsdag den 27. september 2012

Opskrift På Knækbrød

Da jeg idag opdagede, at vi havde en masse kernerester i skuffen, kom jeg til at tænke på, en opskrift jeg for land tid siden, fandt på Sofies Blog. Denne opskrift er grunden til, at jeg opdagede Sofies Blog, og idag er det en af mine yndlings blogs!

Her har i opskriften - God fornøjelse!
 Til ca. 30 stk.

Det skal du bruge:
1 dl. havregryn
1 dl. hørfrø
1 dl. solsikkekerner
1 dl. græskarkerner
1 dl. müsli
3,5 dl. hvedemel
1 tsk. bagepulver
1 tsk. salt
2 dl. vand
1,25 dl. olie

Sådan gør du:
1. Bland havregryn, hørfrø, solsikkekerner, græskarkerner, müsli, hvedemel, bagepulver og salt sammen i en skål.
2. Tilsæt vand og olie, og bland det godt sammen - og ja, dejen skal være klistret.
3. Hæld halvdelen af dejen ud på et stykke bagepapir, put et andet stykke bagepapir oven på, og rul dejen fladt ud (ca. 1 cm. tyk).
4. Gør det samme med den anden halvdel af dejen.
5. Læg det hele op på 2 bageplader.
6. Skær dejen ud i firkanter med et pizzahjul, og bag knækbrødene i en 200 grader varm ovn i ca. 20 min. 
7. Lad knækbrødene køle godt af inden de spises.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar