onsdag den 19. september 2012

Opskrift På Müslibarer #2

For et par uger siden lagde jeg denne opskrift på müslibarer ud på bloggen. I dag lavede jeg så en ny version af opskriften, som blev rigtig god! Jeg erstattede nogle få ingredienser men andre lækkerier, og her har I den nye opskrift :)

 Ca. 14 stk.

Det skal du bruge:
200 g. smør 
125 g. rørsukker
5 spsk. sirup
175 g. finvalsede havregryn
150 g. müsli
25 g. hvedemel
100 g. hakkede mandler

Sådan gør du:
1. Smelt smør og rørsukker sammen i en gryde.
2. Tilsæt sirup, og kog massen op.
3. Bland havregryn, müsli, hvedemel og mandler sammen i en anden skål.
4. Bland melblandingen i gryden.
5. Fordel den samlede masse ud i et fad (25x40 cm.).
6. Bag müslibarerne i en 220 grader varm ovn i ca. 20 min.
7. Lad müslibarerne køle af, og skær dem så ud.

5 kommentarer:

  1. Muslibar er altid godt :-) Jeg har tidligere lavet dem her efter en Nigella opskrift.
    http://bybusk.dk/2011/07/29/breakfast-bars/ måske de kan give inspiration til næste version af dine :-)

    SvarSlet
  2. Hejsa!

    Jeg kan ikke være mere enig! Vil helt sikkert tjekke dit link :)

    Knus fra Frederikke

    SvarSlet
  3. MUMS! Er STOR fan af müslibars.

    Har altid nogle liggende i skabet.

    De er så nemme at have med i tasken på farten, når man ikke liiiiiige får spist morgenmaden eller har glemt at smøre madpakken.


    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også altid en potion stående i mit køleskab;) De er et sikker hit!

      Mange knus fra Frederikke

      Slet
  4. Hej..

    Jeg har lige prøvet at bage dem af to forskellige portioner, men de vil rigtig gerne smuldre!! Hvad gør jeg ved det!!??

    SvarSlet