mandag den 25. februar 2013

Opskrift På Osteboller

Disse boller er bare super lækre! Det er egentligt bare en almindelig bolledej tilført oregano og ost, hvilket gør, at bollerne smager en smule af pizza. Men det gør bestemt ikke noget! Man kan bruge forskellige slags oste, men jeg fortrækker personligt cheddarost. Udover den gode smag, giver cheddarost også bollerne en fin farve;)

Afstemningen i højre side slutter om et par dage, hvilket betyder, at der kommer en masse nye opskrifter. Jeg har nemlig nu fået en god fornemmelse af, hvilke opskrifter I er mest til. I kan dog stadig nå at smide jeres stemme, hvilket vil gøre mig rigtig glad:)

Her har I opskriften - God fornøjelse!
Ca. 12 stk.

Det skal du bruge:
50 g. gær
3 dl. mælk
1 æg
3 spsk. olie
2 tsk. oregano
100 g. ost (f.eks. cheddarost)
½ tsk. salt
100 g. havregryn
400 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Lun mælken, og rør gæren ud heri.
2. Tilsæt æg, olie, oregano, ost, salt og havregryn, og rør godt sammen.
3. Tilsæt melen lidt af gangen, og ælt dejen godt.
4. Lad dejen hæve i 1 time.
5. Form dejen til boller, og lad dem efterhæve i 30 min.
6. Pensl bollerne med æg, og drys med ost.
7. Bag bollerne i en 225 grader varm ovn (varmluft 200) i ca. 15 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar