lørdag den 18. august 2012

Top 5 Bagebøger

Jeg har efterhånden en stor samling bagebøger, og her får i min top 5!


Nr. 1. Den Store Bagebog 2 fra Amo.
Denne bog købte jeg får ca. 1 år siden i Føtex. Den ligger nr. 1 fordi den er fuld af gode og super lette opskrifter! Mange af opskrifterne består af én grundopskrift, som man så kan lave en masse forskellige ting ud fra. Så smart! 
Min yndlingsopskrift fra bogen er opskriften på Brunch Boller. Jeg har bagt dem flere gange, og de er bare så gode!

Nr. 2. Krudtugler & Kanelsnegle af Sif Orellana.
Denne bog fik jeg i fødselsdags gave for nogle år siden. Bogen er fuld af gode opskrifter, smukke billeder og søde tips&tricks! Der er en sød historie til hver opskrift, og så virker Sif som en rigtig sød pige:)
Min yndlingsopskrift fra bogen er Michaels Chokoladesvineri. Jeg har bagt denne chokoladekage igen, og igen, og igen! Den er bare så lækker!

Nr. 3. Børnenes Store Kogebog af Katrine Klinken.
Denne kogebog, var en af mine første kogebøger. Den har fulgt mig igennem laaaang tid, og den er stadig lige god! Der er et stort udvalg af lette opskrifter, som alle kan lave.
Min yndlingsopskrift fra bogen er opskriften på Pandekager. Pandekagerne er for det første rigtig nemme at lave, og for det andet smager de bare så godt!

Nr. 4. Haps! af Anne Jul Nielsen.
Denne kogebog fik jeg i fødselsdagsgave i år. I denne bog er der en masse idéer til hvad man kan lave når man har maddag. Opskrifterne er lavet til børn, og er derfor rigtig nemme. Bogen indeholder en masse gode opskrifter!
Min yndlingsopskrift fra bogen er opskriften på Milkshakes. Super nem opskrift, med et super godt resultat!

Nr. 5. Den Store Fødselsdags Bagebog fra Amo.
Denne bog indeholder en masse gode fødselsdagsopskrifter! Der er alle de idéer man skal bruge til en børnefødselsdag.
Min yndlingsopskrift fra bogen er opskriften på en Chokoladekage formet som en borg. Jeg lavede den til min lillebrors 9 års fødselsdag, og det var en ren succes;)

Jeg håber, I har fået lidt inspiration til jeres næste bagebogsindkøb:)

2 kommentarer:

  1. En bageblog er jeg aldrig stødt på før! Og du virker som om du har styr på det :) Held og lykke med din nye blog!! :)

    Knus Ida
    danishrebel.blogspot.dk - kig forbi

    SvarSlet
  2. Åh, tusinde tak!

    Dine ord varmer:)

    Knus Frederikke

    SvarSlet