onsdag den 29. august 2012

Opskrift På Sandwichboller

 I dag havde jeg endelig tid til at bage igen, så jeg bagte disse lækre sandwichboller! Opskriften var let, men der var rimelig mange ingredienser at holde styr på... Det gik dog fint, og resultatet ser bare så lækkert ud :)

Her får i opskriften - God fornøjelse!

Ca. 12 stk.

Det skal du bruge:
50 g. gær
5 dl. lunkent vand
½ dl. olie
½ dl. sirup
2 tsk. salt
2 dl. havregryn
1 dl. solsikkekerner
1 dl. sesamfrø
200 g. fuldkornsmel
500 g. hvedemel
1 æg til pensling

Sådan gør du:

1. Opløs gæren i det lunkne vand.
2. Tilsæt de øvrige ingredienser, og rør godt rundt.
3. Ælt dejen godt igennem, og lad den hæve tildækket i 30 min.
4. Form dejen til ca. 12 boller, og lad dem efterhæve i 15 min.
5. Pensl bollerne med æg, og drys dem med fuldkornshvedemel.
6. Bag bollerne i en 220 grader varm ovn (varmluft 200 grader) i 20 min.
Inspiration fra Amo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar