onsdag den 22. august 2012

Opskrift På Grovboller


De sidste gulerodsboller er nu spist, så i dag bagte jeg en potion grovboller. Jeg har ikke smagt dem endnu, men de ser meget lækre ud! Opskriften var så nem at følge, og ingredienserne var bare nogle basis ingredienser, som alle har i deres køkken :)


Her er opskriften - God fornøjelse!

  12 stk.

Det skal du bruge:
3 dl. mælk
25 g. gær
2 spsk. olie
1 æg
1 tsk. salt
1 spsk. honning
200 g. grahamsmel
300 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Lun mælken.
2. Rør gæren ud i mælken.
3. Tilsæt olie, salt, honning og æg.
4. Hæld melen i lidt af gangen, og ælt dejen godt.
5. Lad dejen hæve i 45 min.
6. Form dejen til 12 boller, og lad bollerne efterhæve i 30 min.
7. Pensl bollerne med mælk, og drys med grahamsmel.
8. Bollerne bages i en 220° varm ovn (varmluft 200°) i 15 - 18 min.

Inspiration fra Kvickly

4 kommentarer:

  1. Det bliver til flotte og lækre boller....nem og rigtig god opskrift!
    kh, Zanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt klart også en af mine favoritter!

      //Frederikke

      Slet
  2. Kan man erstatte grahamsmelet med rugmel?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man sagtens! God fornøjelse med opskriften:)

      //Frederikke

      Slet