tirsdag den 14. maj 2013

Opskrift På Havregrødsboller

Jeg tror lige, at jeg har fundet min nye yndlingsopkrift! Disse boller med havregrød er noget af det lækreste jeg nogensinde har bagt! Perfekt sprøde udenpå, og vildt svampede indeni. Jeg er ret overbevist om, at det er havregrøden der gør den store forskel;) Opskriften er virkelig nem, og så skal dejen ikke hæve i vildt lang tid, så det er til at overskue.

Her har i den fantastiske opskrift!
Ca. 24 stk.

Det skal du bruge:
4 dl. vand
2 dl. havregryn
1 tsk. salt
50 g. gær
5 dl. mælk
2 spsk. olie
1 spsk. sukker
150 g. fuldkornshvedemel
1 kg. hvedemel

Sådan gør du:
1. Kog vand og havregryn til en grød, tilsæt salt, og lad grøden køle af.
2. Lun mælken, og rør gæren ud heri.
3. Tilsæt havregrød, olie, sukker og fuldkornhvedemel.
4. Tilsæt hvedemel lidt af gangen, og ælt dejen godt.
5. Lad dejen hæve i 1 time.
6. Form dejen til boller, og kom dem på en bageplade.
7. Lad bollerne hæve i 30 min.
8. Pensl bollerne med mælk.
9. Bag bollerne i en 220 grader varm ovn (varmluft 200) i ca. 15 min.
Inspiration fra Drop Slankekuren

Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

2 kommentarer: