mandag den 20. maj 2013

Opskrift På Gulerodsboller #2

En af mine absolutte favoritter her på bloggen er opskriften på gulerodsfranskbrød, så da jeg idag skulle bage nogle lækre boller, fik jeg en idé. Denne dej er nemlig fuldstændig den samme, som den franskbrødet er lavet af, bare formet til boller;) Smart ikke? Resultatet er blevet mindst lige så godt som med franskbrødet, så det var et vellykket forsøg!

Håber I kan bruge opskriften - God fornøjelse!
Ca. 16 stk.

Det skal du bruge:
8 g. gær
5 dl. lunkent vand
3 tsk. salt
3 store gulerødder
1 dl. solsikkekerner
2 dl. havregryn
12 dl. hvedemel

Sådan gør du:
1. Opløs gæren i det lunkne vand.
2. Tilsæt salt, revet gulerod, solsikkekerner og havregryn.
3. Tilsæt melen lidt af gangen, og ælt dejen godt.
4. Lad dejen hæve i 1 time.
5. Form dejen til boller, kom dem på en bageplade, og lad dem efterhæve i 30 min.
6. Pensl bollerne med vand.
7. Bag bollerne i en 200 grader varm (varmluft 180) ovn i 12-15 min.

Inspiration fra Haps!

Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

Ingen kommentarer:

Send en kommentar