søndag den 20. januar 2013

Opskrift På Drømmekage

Jeg vil gerne starte med at undskylde for mit fravær her på bloggen. Jeg har bare haft så travlt med skole, lektier, træning og arbejde her på det sidste... 
Men nu er jeg tilbage med en opskrift på den lækreste drømmekage! Denne drømmekage kan spises året rundt og er en sand klassiker. Derudover tager det ingen tid at bage kagen, hvilket jo er et stort plus. Og så lige en sidste ting - Drømmekageregel nr. 1: Der skal ALTID være lige så meget kokosfyld som kage ;)

Her har I opskriften - God fornøjelse!
 4-6 personer

Det skal du bruge:

125 g. sukker
2 æg
25 g. smeltet smør
1 dl. mælk
125 g. hvedemel
1 tsk. bagepulver
1 tsk, vaniljesukker
--------------------------
125 g. smør
½ dl. mælk
200 g. brun farin
100 g. kokos

Sådan gør du:
1. Pisk sukker og æg hvidt.
2. Tilsæt smeltet smør og mælk.
3. Bland hvedemel, bagepulver og vaniljesukker sammen i en anden skål.
4. Vend melblandningen i æggemassen.
5. Kom dejen i en smurt springform.
6. Bag kagen, på nederste rille, i en 200 grader varm ovn i 25 min.
-----------------------------------------------------------------------------------
Imens kagen bager, laves kokosfyldet.
1. Smelt smør, mælk og brun farin sammen.
2. Kog massen op og tilsæt kokos.
-----------------------------------------------------------------------------------
1. Når kagen har bagt i 25 min., hældes kokosfyldet ud på den.
2. Bag kagen i ydeligere 10 min.

Inspiration fra Amo
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar