søndag den 4. november 2012

Private af Kate Brian

For ca. 1 år siden, kom min mor hjem med en ny bog til mig. Bogen hed Private vol. 1 og var den første bog i serien Private af Kate Brian. Først stod bogen bare i min reol, sammen med alle mine andre bøger. Det var først flere måneder efter, jeg begyndte at læse den. Da jeg først var kommet i gang, kunne jeg slet ikke ligge den fra mig igen.

I bogen følger man 15-årige Reed Brennan som med nød og næppe er kommet ind på hendes drømmeskole, Easton Academy. Man skal lidt ind i bogen, før den begynder at blive rigtig interessant, men giv den en chance, for slutningen er utrolig spændende.

På bagsiden af bogen står:

Da femtenårige Reed vinder et stipendium til Easton Academy, er det vejen væk fra et søvnigt forstadsliv og en deprimeret mor. På det prestigefyldte Easton vil Reed få muligheden for at blive en del af den sofistikerede elite i samfundets top. Der er bare ét problem: Alle her er lidt mere tjekkede, lidt mere selvsikre , og ret meget rigere, end hun i sin vildeste fantasi havde forstillet sig.
Øverst i hierarkiet er Billings-pigerne - de smukkeste og mest intelligente piger på Easton. Reed sætter sig for at blive en del af den magtfulde klike, koste hvad det vil. Men er hun virkelig parat til at betale  popularitetens høje pris?
For bag de stylede facader gemmer sig hemmeligheder så mørke, at de dårligt tåler dagens lys.

Jeg har nu læst både vol. 1, vol. 2, vol. 3 og er i gang med at læse vol. 4. Jeg kan slet ikke få nok, og serien bliver mere og mere spændende for hver bog. Private kan helt klart anbefales!

Har I en bog I kan anbefale?

//Frederikke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar