lørdag den 17. august 2013

Opskrift På Amerikanske Chokolademuffins

Noget af det sværeste at bage er, ifølge min mening, chokolademuffins... - I hvert fald de helt rigtige chokolademuffins. Den perfekte chokolademuffin er blød og cremet indeni, men sprød og knasende udenpå. Da jeg igår besluttede mig for, at fejre Viva La Vanillas fødselsdag med chokolademuffins, gik jeg på jagt på nettet efter den helt rigtige opskrift, og jeg fandt et rigtigt godt bud. 

Nemlig denne opskrift! Super nem, virkelig lækker og ligger tæt op af den perfekte opskrift:) Disse muffins kan helt sikkert anbefales! De er på ingen måde sunde, men det skal en chokolademuffin jo heller ikke være, vel?;)

Rigtig god fornøjelse med disse små guldklumper!
Ca. 18 stk.

Det skal du bruge:
1 æg
3 dl. mælk
1 dl. olie
240 g. hvedemel
150 g. sukker
4 tsk. bagepulver
2 tsk. vaniljesukker
1 knsp. salt
50 g. kakao
200 g. kogechokolade

Sådan gør du:
1. Pisk æg, mælk og olie til det skummer.
2. Bland hvedemel, sukker, bagepulver, vaniljesukker, salt, kakao og groft hakket kogechokolade godt sammen.
3. Kom melmassen i æggemassen og vend med en ske.
4. Fordel dejen i muffinforme.
5. Bag muffinsne i en 200 grader varm ovn (varmluft 180) i 12-15 min.
Inspiration fra Alletiders Kogebog

Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

1 kommentar: