lørdag den 20. april 2013

Opskrift På Grove Brunchboller

Så er der ny lækker opskrift på bloggen! Denne gang på de nemmeste grove brunchboller. Disse boller er passer perfekt til sådan en lørdag eller søndag morgen, eller, som i mit tilfælde, til fødselsdag. Min far bliver nemlig 45 år i morgen, og derfor skal vi hygge med brunch søndag morgen. 
I dag kl. 13 går turen til København med min veninde og vores mødre. Vi skal nemlig til Justin Bieber koncert i Parken:) Jeg har ventet på denne dag i næsten 4 år, og det er helt ufatteligt, at det er i dag det sker!

Her har I opskriften - God fornøjelse!
 Ca. 12 stk.

Det skal du bruge:
25 g. gær
1½ dl. vand
1 dl. græsk yoghurt
1 æg
1 tsk. salt
1 tsk. honning
½ dl. olie
50 g. havregryn
150 g. fuldkornshvedemel
350 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Bland græsk yoghurt med lunkent vand, og opløs gæren heri.
2. Tilsæt æg, salt, honning, olie, havregryn og fuldkornshvedemel.
3. Tilsæt hvedemelen lidt af gangen, og ælt dejen godt.
4. Lad dejen hæve i 1 time.
5. Form dejen til boller, og lad dem efterhæve i 20 min.
6. Pensl bollerne med youghurt, og drys med fuldkornshvedemel.
7. Bag bollerne i en 220 grader varm ovn (varmluft 200) i 12-15 min.
Inspiration fra Amo

Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

4 kommentarer:

  1. Det ser vildt lækker ud! Fed blog du har dig!
    Fedt at du bruger Økologiske æg!

    Vil du kigge forbi min blog?

    mielouise.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord!

      Kigger lige forbi din blog:)

      //Frederikke

      Slet
  2. Det ser helt vildt lækkert ud! Thumbs up for dine bage evner!

    xx
    Emma

    SvarSlet