tirsdag den 2. april 2013

Opskrift På Grissini

Min familie og jeg har efterhånden været i Italien en hel del gange, og hver gang bliver der spist en masse af disse lækre brødstænger kaldet grissini. Efter en lang dag ved poolen eller på stranden, er det skønt at komme hjem i skyggen og spise lidt snacks før aftensmaden. Det inspirede mig til, at lave dem selv. Grissini er nemlig ikke kun gode i Italien, men også herhjemme f. eks. til tapas eller, som jeg valgte, til guacamole:)

Super nem opskrift, og endnu bedre resultat!
 Ca. 30 stk.

Det skal du bruge:
25 g. gær
2½ dl. lunkent vand
2 tsk. salt
5 spsk. olie
7 dl. pizzamel
Krydderier, ost, salt o.s.v.

Sådan gør du:
1. Rør gæren ud i det lunkne vand.
2. Tilsæt salt og olie.
3. Tilsæt pizzamelen lidt af gangen, og ælt dejen godt.
4. Lad dejen hæve i 30 min.
5. Del dejen i to dele, og rul hver del ud i en firkant (ca. 2 cm. tykkelse).
6. Skær hver firkant i strimler, og kom dem på en bageplade.
7. Sno strimlerne et par gange.
7. Bland de valgte krydderier med en smule vand, og pensl på grissinierne.
8. Bag grissinierne i en 200 grader varm ovn (varmluft 180) i 20-25 min.
 Inspiration fra Signes Mad

Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Ser super lækre ud, det er helt sikre nogle der også skal afprøves.
    Har fulgt din blog i et stykke tid, og du har masser af gode og spændende opskrifter som jeg har afprøvet.
    Så fortsæt endelig med det ;-)
    Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente!
      Det er virkelig en super opskrift!
      Dejligt at høre, at du kan bruge mine opskrifter:) Dine ord varmer!

      //Frederikke

      Slet