søndag den 16. september 2012

Opskrift På Grovboller #2

I dag har jeg været sammen med min skønne veninde Matilde (tjek hendes blog ud her). Vi hyggede os med at bage, eller det vil sige, jeg bagte og Matilde tog billeder imens ;) Vi bagte disse lære grovboller fra Amo, og her har i opskriften!


 Ca. 14 stk.

Det skal du bruge:
50 g. gær
2 dl. mælk
80 g. margarine
1 æg
1 spsk. sukker
1 tsk. salt
1 knivspids kardemomme
100 g. fuldkornshvedemel
450 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Lun mælken i en gryde.
2. Opløs gæren i mælken.
3. Tilsæt salt, sukker, kardemomme, æg og margarine.
4. Tilsæt fuldkornshvedemelen lidt af gangen.
5. Tilsæt hvedemelen, og ælt dejen.
6. Lad dejen hæve i 15 min.
7. Form ca. 14 boller af dejen, og kom dem på bageplader.
8. Lad bollerne efterhæve i 20 min.
9. Pensl bollerne med mælk.
10. Bag bollerne i en 250 grader varm ovn (varmluft 230 grader) i 12-15 min.
Inspiration fra Amo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar